Медіа та туризм в Україні: головні проблеми галузей та як їх вирішити

Експерти розповіли виданню "Коментарі" про особливості функціонування медіа та туристичної сфери в нинішніх умовах, а також про те, що гальмує розвиток цих галузей

Президент України Володимир Зеленський у вівторок, 9 березня, візьме участь у Всеукраїнському форумі "Україна 30. Культура, медіа, туризм". В рамках заходу відбудеться обговорення культурної та інформаційної політики держави, захисту свободи слова та протидії пропаганді. Які основні проблеми ми маємо в цих галузях? Що потрібно зробити, щоб їх вирішити? Ці питання "Коментарі" вирішили поставити експертам.

Свобода слова в Україні стала індивідуальною

Телеведучий, медіаексперт Сергій Дойко підкреслює, що свобода слова в Україні, звичайно ж, є. Але, вона у кожного вона вже стала своя, якась "індивідуальна".

"Раніше, ще кілька років тому, можна було ввімкнути практично будь-який інформаційний телеканал - і до кінця поточного дня скласти для себе цілісну, повну й об'єктивну картину того, що відбувається в країні і світі. Зараз же потрібно перемикати всі наявні телеканали - і тільки потім можна щось для себе зрозуміти з того, що ж відбувається насправді ", - зазначає медіаексперт.

На його думку, проблема (специфіка) переважної більшості нинішніх ЗМІ в тому, що чим далі, тим сильніше відчувається вплив їх власників на редакційну політику.

"Хоча, ясна річ, самі власники говорили і говорять, що жодним чином не впливають на ці суто журналістські моменти. Але насправді, на жаль, впливають. І про це всі знають", - зазначає Сергій Дойко.

Він звертає увагу на ще один важливий аспект. Якщо у нас відбуваються якісь різкі дії влади у сфері ЗМІ - відключаються, закриваються, переформатуються, недофінансовуються і так далі ті чи інші телеканали - суспільству потрібно прямо і чітко пояснювати (і, можливо, це робити далеко не раз) причини подібних рішень і відповідних дій.

"Просто так ЗМІ закривати не можна! - впевнений експерт. - А якщо вже є для цього вагомі причини, та ще й такі, які стосуються, наприклад, галузі безпеки держави, то потрібно людям доказово все пояснити і, власне, переконати їх у правильності того чи іншого рішення з боку влади. Зрозуміло, що є інформація, яку не можна публічно оголошувати. Є держтаємниця, є секретні відомості і так далі. Але в цьому-то вся і проблема - необізнані люди ще більше не вірять в законність тих чи інших рішень влади, підкладаючи під це суто політичну складову і розпалюючи в собі ще більшу ненависть і злобу тому, що їх тримають за ідіотів".

Сергій Дойко резюмує: "Не дарма кажуть часто і на різних рівнях, мовляв, у війні з журналістами ще ніхто і ніколи не переміг. Невже сьогодні хтось ризикне стати першим "переможцем"? Тоді я не впевнений, що ця "перемога" рано чи пізно не вилізе боком "переможцю". До того ж я ще менше впевнений в тому, що це можна буде назвати "перемогою" коли-небудь взагалі".

Потрібна більш конкретна, реальна підтримка туристичного сектора

Глава Всеукраїнської Асоціації туристичних операторів Ігор Голубаха вважає, що основна проблема в галузі туризму - важке економічне становище, в якому перебуває галузь через коронакризу і пов'язані з нею карантинні обмеження. Відомо про величезні втрати індустрії гостинності по всьому світу. Серйозно постраждали і українські готельєри, туроператори і так далі.

"Об'єкти розміщення, готелі, є бюджетоутворюючими для галузі. Форум - це добре. Але куди важливіше, щоб центральні органи влади більше уваги звертали на те, що потрібна більш конкретна, реальна підтримка туристичного сектора. Не ілюзорні гранти для нових створень, а допомога чинним гравцям ринку, які є бюджетоутворюючими. Це готелі, компанії, які займаються прийомом іноземців в Україні", - підкреслює Ігор Голубаха.

Він також вважає за необхідне подумати, як зробити Україну більш привабливою не тільки з маркетингового боку, а й з боку інфраструктури. Дороги, транспорт, комфортні умови тощо.

Раніше портал "Коментарі" розповідав, що міністр культури негативно прокоментував "мовні штрафи".