Хто в Україні більше захищений – споживачі чи бізнес: що змінилося від початку повномасштабної війни
Захист прав споживачів (ЗПС) – одна із сфер, де українська держава формально була сильною з моменту здобуття незалежності
15 березня відзначається Всесвітній день захисту прав споживачів. Як справи з цим в Україні на другому році повномасштабної війни з Росією? Чи достатньо влада робить, щоб захистити права споживачів у різних сферах? Видання "Коментарі" із цими питаннями звернулося до експертів.
У нинішніх реаліях у споживача майже не залишилося прав – у законах вони прописані, але насправді – не працюють
Виконавчий директор Спілки споживачів України Максим Несміянов розповів, що держава зараз встановила мораторій на всі перевірки – планові та непланові щодо якості продукції.
Крім того, продовжує Максим Несміянов, у зв'язку з тим, що у нас військовий стан, це є форс-мажором – і багато виробників, прикриваючись цим, не виконують своїх зобов'язань перед споживачем.
Час говорити не лише про якість захисту прав споживачів, а й про надмірне регуляторне навантаження на бізнес
Аналітик "Центру розумних рішень" В'ячеслав Черкашин міркує так:
До цього букету, продовжує експерт, додався і євроінтеграційний порядок денний, а саме закон №366, який перетворив ринковий нагляд на вельми агресивний елемент держконтролю стосовно бізнесу, особливо малого, через величезні штрафи.
Читайте також на порталі "Коментарі" – битва за Бахмут стала одним із епохальних епізодів битви за Донбас. Про що свідчить це протистояння? Видання "Коментарі" із цим питанням звернулося до експертів.