Скандал із системою eHealth: що відбувається з особистими даними українців

У НСЗУ відреагували на шахрайську схему з системою eHealth

Днями українців попереджали про нову шахрайську схему з використанням eHealth. Зазначалося, що шахраї під виглядом “лікарів” та “медсестер” викрадали персональні дані.

Схему реалізовували наступним чином - зловмисники телефонували жертвам і повідомляють про необхідність тимчасової перереєстрації в системі eHealth і просили назвати код із SMS.

У разі отримання коду аферисти можуть прив’язати свій номер телефону до цифрового запису і отримати доступ до персональних даних жертви.

Скандал із системою eHealth: що відбувається з особистими даними українців

У Центрі стратегічних комунікацій наголосили, щоб не потрапити на гачок шахраїв, потрібно пам'ятати:

  • сімейні лікарні не телефонують пацієнтам для отримання будь-яких кодів;

  • дані пацієнтів у eHealth не зникають і не потребують “відновлення”;

  • будь-які зміни в системі охорони здоров'я відбуваються лише за вашої особистої присутності.

На появу шахрайської схеми відреагували і в Національній службі здоров’я України. Там наголосили, що в електронній системі охорони здоров'я (ЕСОЗ) не передбачена жодна “тимчасова перереєстрація” та її підтвердження через SMS.

Також у НСЗУ пояснили, що лікар може телефонувати пацієнту у наступному випадку:

  • якщо в процесі проведення верифікації лікар виявив, що у персональних даних пацієнта допущено помилку або неточність лікар телефоном уточнить, чи актуальні дані пацієнта та за потреби – змінить їх. Для цього пацієнт має повідомити лікарю код підтвердження з повідомлення.

Нагадаємо, що ймовірні шахраї, як писав портал “Коментарі”, користувалися ажіотажем навколо “тисячі від Зеленського”.