Боротьба за ринок здорового харчування. Чи існує зв'язок між Fizi та Yaro

Скандал навколо Fizi: правда чи брехня

На українському ринку продуктів здорового харчування вибухнув репутаційний конфлікт. Мережею все частіше почали ширитись припущення, що бренд батончиків Fizi заснували фундатори колись популярної компанії Yaro, яка теж працювала у сфері здорових продуктів. Але репутація бренда була заплямована через проросійські висловлювання засновниці Yaro.

Однак, компанія Fizi заперечує наявність зв’язків з Yaro. Більше того, на своїх сторінках Fizi публічно розповіли, хто є власником підприємства і якої політики вони притримуються.

З чого почалася хвиля хейту проти Fizi

30 березня 2024 року відомий блогер та активіст Сергій Стерненко опублікував на своїй сторінці у мережі "Х" пост з написом "Розгадайте ребус" та двома скріншотами. На одному з них - пост співвласниці бренду Yaro Юлії Привалової з Червоної площі у Москві, який вона оприлюднила у жовтні 2021 року, підкріплюючи його анекдотом про "бандерівців". На другому скріншоті - сайт з асортиментом батончиків Fizi.

Пост Стерненко швидко розповсюдився, набравши більше 5000 уподобань та 701 репост.

Публікацію у "Х" також поширив блогер Ігор Лаченков (більше відомий як "Лачен"). Але цей пост довго не затримався на сторінці Лаченкова - блогер прибрав його після того, як виникла дискусія користувачів щодо правдивості інформації.


Але це не перший випадок, коли в мережі інтернет намагаються провести паралелі між Fizi та Yaro.

Ще у 2023 році користувачі соцмереж припускали, що Fizi - це "перевзуте YARO" і може мати відношення до російського бізнесу. Однак у Fizi стверджують, що ні сама компанія, ні її засновник, Олександр Паньковецький, не мали жодних зв’язків або бізнес-контактів з Росією, починаючи з 2014 року.

Пізніше, після закликів користувачів розібратись у цьому питанні, видання AIN публікує дві частини "розслідування" щодо компанії Fizi.

Якщо коротко - у статтях AIN піднімають питання про власника Fizi Олександра Паньковецького, його роботу у Yaro (через ТОВ "СЛОУ ФУДЗ" та "ФУЛ ЛАЙФ"), а також звільнення Паньковецького, яке формально відбулось пізніше, ніж він заснував нову компанію. У розслідуванні повідомляють, що директором у "ФУЛ ЛАЙФ" Паньковецький працював до 30 березня 2023 року, а у "СЛОУ ФУДЗ" — до 7 липня 2022 року

Крім того, журналісти приспускають, що дотичні до Fizi співробітники все ще можуть бути частиною команди вже згаданого Yaro.

Паралельно з цим компанія Fizi публікує свою позицію на офіційних сторінках. Згідно з їх поясненнями та інформацією з відкритих джерел (таких як YouControl), раніше Паньковецький дійсно працював операційним директором у Yaro. Але він не є директором компаній "СЛОУ ФУДЗ" та "ФУЛ ЛАЙФ" з липня 2022 року.

Крім цього, заяву на звільнення з Yaro Паньковецький написав значно раніше, до початку повномасштабної війни, зазначають у компанії Fizi. Проте, процес офіційного звільнення затягнувся, адже директор ТОВ може бути звільнений з посади лише в результаті рішення загальних зборів учасників товариства, яке підлягає нотаріальному посвідченню.


Також бренд стверджує, що після заснування власного бізнесу Паньковецький запропонував приєднатись до нього частині команди Yaro.

Через деякий час після появи статті, видання AIN публікує окремий допис у Instagram, в якому дублює основні тези свого розслідування.


А також запускає таргетовану рекламу на публікацію про бренд Fizi.

Допис набрав велику кількість негативних коментарів - користувачі обурились, що матеріал, начебто, виглядає як умисне замовлення.

Чи є фінал у історії з FIZI

Як правило, подібні скандали не виникають на рівному місці. А поява публікацій у крупних блогерів та використання рекламних інструментів нерідко вказують на наявність зацікавленої сторони, що спонсорує подібні кампанії.

Так сталося, що саме в період масового хейту компанії Fizi, нову лінійку поживних батончиків запускає ще один відомий український бренд.

Саме під постом блогера у "X" про "ребус" частина коментаторів відкрито раділа появі альтернативі батончикам Fizi від конкурента.

Інші користувачі звинувачували компанію у плагіаті на батончики Fizi, видаленні зауважень під дописом, брудному піарі, а також питали, скільки коштував пост проти конкурента у блогера.

Наведемо деякі з найгостріших коментарів:

"Ви серйозно? Видаляти коментарі + красти ідеї інших брендів = крінж…бруд та сором. Будьте ласкаві, пані та панове, вигадайте щось більш оригінальне, ніж батоМи. І найміть хоча б когось, хто не пише цю всю нісенітницю у коментарях. Якщо політика вашого бренду взагалі це дозволяє";

"Дуже цікаво виходить. У суботу був твіт, а сьогодні запуск ваших батоМчиків. Класно, що ви не видаляєте коментарі, нехай усі бачать ваші причетність до брудного піару";

"Сумно. Скопіювати продукт, замовити пост наклеп на конкурента і відписувати на коментарі ваших клієнтів в поверхневій жартівливій формі з легким наїздом і думати що все це пропустять".

І хоча доказів причетності бренду конкурента до піар-компанії проти Fizi немає, вони у своїй комунікації всіляко намагаються уникати прямих відповідей на запитання користувачів, чи пов’язані між собою атака на Fizi та запуск їхнього нового продукту. Адже батончики раніше не були їхньою спеціалізацією і на цьому полі їм доведеться відвойовувати споживача у конкурентів, в тому числі і у Fizi.